fredag 4. februar 2011

Gamle skatter : )

Trodde aldri eg skulle bli interessert i gamle ting, men at eg har blitt det tyder vel på at eg begynner å bli "voksen". Har funnet fleire fine ting i skapene hos mormor.


Ei skål med hank i fattigmanssølv. Denne bruker eg å ha eit glass med telys oppi. Kjempefint når lyset skinner gjennom mønsteret i skåla. Øverst er det bilde av ein sukkersøt karaffel med fire små shotglass. Det siste eg fikk var den herlige kakeboksen. Fikk krumkaker i den, og eg syns den var så fin at mormor meinte eg burde få den. Heldig med den. Liker fargen og sommerfuglene. Er egentlig ein sjokoladeboks fra Svea Choklad i Sverige. På kjøkkenet i nyhuset skal eg ha noen åpne hyller, sånn at ein del ting kan vises fram. På kjøkkenet vi har i dag, er det ikkje plass til dette. Må liksom utnytte dei 6 kvm med kjøkkenskap.

Andre ting eg har fått med meg fra mormor.
Lampen har eg hatt ei god stund no. Liker den kjempegodt. Det samme gjelder negerdama, som står i vinduskarmen min. Ellers er det her bilde av eit stort fruktfat med 6 små frukttallerker og eit fat med gullkant. Syns alle disse tingene er veldig fine : )


Disse koppene har eg arva fra besteforeldrene mine på farssia. Har seks sånne mokkakopper med fat De er laga i Japan. Vi var fleir søskenbarn som valgte oss ut kopper da vi var små. Så fikk vi de når vi hadde flytta for oss sjøl. Så disse koppene tok eg sikkert ut når eg var rundt tiårsalderen. Syns fortsatt de er veldig fine. Ein hank er ødelagt, ellers er de i tipptopp stand.

Som alle kan sjå, er stilen i huset mitt ganske sammensatt. Har ikkje ein bestemt stil, men liker å sette sammen ulike ting. Så her er det møbler fra Ikea, hekleduker som mormor og samboer si mormor har laga, gammal lampe, lysekrone fra bohus, negerdame og tallerkenhylle med gamle ting. Syns det er fint å blande litt stilarter. Men det er fortsatt veldig masse eg har lyst på, så skal bli godt med et heilt hus å fylle opp.

I dag må eg bake noen kaker. Skal feire bursdagen min i helga. I kveld kommer svigermor og yngste søster til samboer`n. De skal være her til i mårra. Så blir det vel kakeservering i mårra, og sikkert på søndagen og for slekt på mi sie. Skal lage daimiskake no nås snuppa skal sove duppen sin. Så får vi sjå om det blir bløtkake og ei karamellkake. Fant ei oppskrift på karamellkake på  http://matmons.net/ må prøve noe nytt denne gangen.

Bursdagen min er ikkje før på mandag, men greit å ha selskap på helg. Sjøl om eg blir 33, gleder eg meg like masse til bursdagen min. Blir nok aldri for gammel til det.

Ha en flotters dag folkens : ) og skriv gjerne en hilsen når du er innom her : )

1 kommentar:

  1. Du har noen nydelige skatter der, Lena!
    Har faktisk en liten urne med akkurat samme motiv som du har på koppene dine. Kjøpte den på loppis vi hadde i håndarbeidsgruppa her hvor jeg bor :o)

    SvarSlett