tirsdag 1. februar 2011

Flytteplaner

Etter julefeiring i Hardanger, blei det sånn at eg kjøpte meg ei tomt som er skilt ut fra heimgården min. Det var Dnb som eigde den, etter ein konkurs hos ho som tidligere eigde tomta. Fikk kjøpe den til ein veldig gunstig pris. Då var det ikkje så mye meir å tenke på. Her er det eineste bildet eg har som viser deler av tomta.

Tomta er ganske bratt, og krever ein del grunnarbeid før den blir byggeklar. Men trur vi kommer til å stortrives oppi bakken vår. Huset kommer heilt i bakkant av tomta. Sånn ca der de tre einerbuskene står. Utsikten vår blir det ingenting å sei på. Dette bildet viser litt av utsikten over fjell og fjord. Dette bildet er tatt fra verandaen til mamma og pappa.

Gleder meg masse til å få starta byggeprosessen. Foreløbig er det bare tomta som er kjøpt. Og ein person er kontakta for å komme med prisoverslag på tegninger av drømmehuset. Som stilmessig kommer til å ligne ein del på Sierra fra blå bolig. http://www.blabolig.no/index.php/35066-96. Har allerede begynt å tenke på innredning i de ulike rommene. Sjøl om det som må skje først er etablering av vei opp til tomta fra veien som vises på bildet her. Sprenging av fjell på tomta. Graving av grøfter til vatn, kloakk, strøm og bredbånd. Grave ned septiktank osv. Skal bruke ferien i år til å rydde tomt og ellers gjøre diverse forberedelser på tomta.

Å som eg gleder meg : )

5 kommentarer:

  1. Åhh!! Gurimalla så spennende! Det så helt nydelig ut der :)

    SvarSlett
  2. Så spennende da, Lena. Regner med du får litt å henge fingrene i etterhvert :o)Bloggen din begynner å ta form også, kjempefin. Kommer tilbake på visitt igjen :o)
    Lappeklem,
    Laila

    SvarSlett
  3. tester om jeg klarer skrive noe nå tro???

    SvarSlett
  4. merkelig lett;)))
    Ser velidg fint ut det huset, og du vet jeg liker plassen tomta er på;)) jeg kommer på telttur....

    SvarSlett
  5. Velkommen på teltbesøk når som helst : )

    Håper alt går som planøagt videre no : )

    SvarSlett