mandag 8. april 2013

Påskens kreativiteter

Årets påske tilbragte eg og snuppene i ei lita hytte på Hardangervidda. Over ei uke med strålende solskinn hver dag. Ungene la seg tidlig hver kveld, og da benytta eg tida til å strikke litt. Vanskelighetsgraden kunne ikkje være så veldig høy, siden eg kun hadde stearinlys som lyskilde. Fant oppskrift på disse søte luene på denne kreative bloggen.

 
Her er resultatet. To søte luer til to søte små.

 
Brun med egenprodusert mønster til tanteungen min Mikkel.

 
Rosa med striper til lillesnuppa mi.
 
Veldig enkel oppskrift uten felling. Strikkes på rundpinne og sys sammen i toppen. Samtidig som man fester duskene. Starten på strikketøyet blir nå i ene sida på lua.
 
Elsker små, enkle strikkeoppskrifter. Fort gjort, og fint resultat. Skal bli flinkere til å lage gaver sjøl. Syns det er kjempekjekt å få hjemmelaga gaver, og håper andre syns det samme. Tenker at dette vil være en grei gave til barnebursdager som snuppene blir invitert i på sikt.
 
Syns du det er kjekt med hjemmelaga gaver???
 
Fin dag til deg!

5 kommentarer:

  1. Så flink du er! Skulle ønske jeg kunne strikke sånn selv :) De var nydelige. Hjemmestrikk er det beste :)

    SvarSlett
  2. Skjønne Luer!! De varme nok i vinterkulden. Nysne så langt øye kan se her i Nord Trøndelag, der jeg er på øya Leka!! Signe

    SvarSlett
  3. Nydelige luer eller huer som me seier her:)
    Flinke du er!

    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Neeiii så fine!
    Og det såg nesten ut som ei oppskrift tilogmed eg kunne fått til!

    Ha ei flott veke!
    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  5. Hei høpp!

    Nydelige luer.Elsker brunt og rosa
    sammen.Sikkert noen små som blir glade
    og varme på hodet nå:)

    Takk for fine ord inne hos meg:)

    Nyt uken!

    Klem Linda:)

    SvarSlett