torsdag 17. februar 2011

SMIL : )

Eg falt pladask for dette herlige skiltet på Kremmerhuset, så det fikk bli med meg heim. Teksten stemmer jo så godt.

Smil er et grunnleggende følelsesuttrykk og en grimase hvor mange av musklene i ansiktet trekkes sammen. Spedbarn begynner å smile omkring seks uker gamle, ofte når de ser andre ansikter.
Smil brukes som oftest for å uttrykke glede og vennlighet, og smilet tolkes derfor vanligvis positivt over hele verden. Å smile gjør at hjernen produserer mer endorfin, som i sin tid minsker smerte. Det finnes flere typer smil, både med åpen og lukket munn. De fleste mennesker ser intuitivt forskjell på et «ekte», oppriktig ment smil og et «falskt», tilgjort smil, og tolker følelsene hos andre mennesker riktig. Et hjertelig smil vises i hele ansiktet, også i «smilende» øyne, og ikke bare i oppadvendte munnviker eller blottede tenner.
(hentet fra Wikipedia)

Så husk å smile til verden, til naboen, til bussjåføren, til de som sitter i kassen på butikken, til familien og til alle andre som vil sette pris på et smil : )

Det fineste smilet eg veit om, er når snuppa mi smiler til meg. Da snakker vi smil fra øre til øre, som kan smelte is. Det er heilt klart kvardagslykke.

Dette smilet her seier meir enn ord for meg.

God natt folkens. Trur kanskje eg må begynne å skrive disse innleggene litt tidligere på dagen. Blir jo natta før eg klarer å rote meg til å skrive litt. Skal bli bedring. Lover.

Og skriv gjerne en hilsen når du er innom, så kan eg finne tilbake til deg : )

1 kommentar:

  1. Hei.
    Så koselig at du fant veien til bloggen min og vil være med på give awayen min:)

    Herlig lita jente med et smeltende smil;)
    Ingen ting er som når de små smiler til en.

    SvarSlett